„Abortus – znak dekadentnog društva“ naziv je izlaganja koje je povodom početka korizmene kampanje „40 dana za život“ dr. Ivan Poljaković, profesor sa Sveučilišta u Zadru, u četvrtak, 2. ožujka održao u dvorani sjemeništa „Zmajević“ u Zadru.

U komentaru odluke Ustavnog suda RH da je „Zakon o abortusu iz 1978., a koji je donijela Komunistička partija, u skladu s današnjim Ustavom RH“, dr. Poljaković rekao je da je to „tužan dan za Hrvatsku, pogotovo danas, kad su nam sve informacije na dohvat“.

„Članak 21. Ustava RH kaže da svako ljudsko biće ima pravo na život. Ne znam što im nije jasno. Što znači ljudsko biće, život ili pravo. Nema tu puno riječi. Da ustavotvorac nije mislio tako, onda bi se izrazio drugačije“, rekao je Poljaković, karikirajući da je ustavotvorac mogao napisati da „svako ljudsko biće od rođenja nadalje ima pravo na život, ili, otkad mu narastu zubi pa nadalje, ili kad dosegne pubertet, pa nadalje, ima pravo na život“.

„Tekst objašnjenja odluke poziva se na ustav SFRJ koji više ne postoji, cijela ta nomenklatura i terminologija više ne postoje. Gdje je tu pravo? Nonsens je da je zakon u skladu s Ustavom. Političari govore kako nas ljudi koji se bore protiv tog Zakona o abortusu žele odvući nazad u mračna vremena. Ustvari je obrnuto. U ljudskoj povijesti uvijek su postojali pripravci za abortus. Puno prije Krista, nećudoredni Židovi imali su veliki broj abortusa. Ali kadgod je u povijesti broj abortusa dosegao visoku razinu, to je kasnije prelazilo granicu, pa se išlo i u ubojstvo rođene djece. Tako su Židovi rođenu djecu žrtvovali bogu Baalu, Kartažani su spaljivali rođenu djecu njihovom bogu, kod Rimljana, kad je došlo do dekadencije Rimskog carstva, žene su ostavljale neželjenu djecu u šumama“, rekao je Poljaković.

Upozorio je da je u Nizozemskoj već legalizirano ubojstvo djece do 12. godine života, „ako vam se ne sviđa ili zbog bolesti“. To se zove Groningen protokol, pritom se trebaju usuglasiti liječnici i roditelji. „U anonimnoj anketi u Belgiji, jedna četvrtina medicinskih sestara rekle su da su izvršile čedomorstvo na zahtjev roditelja. To se događa i u mnogim drugim europskim zemljama. SADA i TIME se vraćamo u mračno doba“, upozorio je predavač.

Dr. Poljaković je temu abortusa smjestio u širi kontekst pojave seksualne revolucije, kontracepcije „koja također postoji otkad je svijeta, no sada postaje društveno prihvaćena“ te teorije genderizma da je svrha seksa užitak, a ne ljubav, sebedarje i prokreacija. Znanstveno provjereni je podatak je da je sigurnost kondoma 75 %. Upozorio je na mentalitet u kojem se traži samo užitak, pa „dijete postaje breme koje se mora riješiti. Onda se dogodi abortus. To je sve povezano. Pali smo u trenutku kad smo pristali na kontracepciju. Ako je netko protiv abortusa, a podržava kontracepciju, ništa ne razumije. Ne možete biti protiv abortusa, a za kontracepciju. To je posljedično-uzročna veza“, rekao je Poljaković.

„Sve veći broj abortusa znak je dekadentnog, moralno pokvarenog društva, kad dolazi do kolapsa.  Počelo je s kontracepcijom, potom dolaze abortusi, ubojstva nerođene djece, a na kraju i ubojstva rođene djece. Hitler je ubio milijun i pol djece u četiri godine u Drugom svjetskom ratu. Danas godišnje ima oko 180 milijuna trudnoća godišnje, od toga se 25 % abortira. Znači, 45 milijuna nerođene djece se ubije“, upozorio je predavač.

Predavač je istaknuo argumente strane koja podržava abortus i suprotstavio im druge. Teza da fetus nije ljudsko biće nije točna, jer sa znanstvenog stajališta je kristalno jasno da život počinje začećem. „Sve što postoji u svijetu ima svoju bit i stanje. Bit je ono što ga čini onim što jest. Čovjek od začeća do smrti je ljudsko biće, čovjek. To je njegova bit. Stanica od začeća ima sve upisano u genima i od tog trenutka raste. S obzirom na genetski kod, to je ljudsko biće. Stanje odražava kapacitet. Kapacitet malog čovjeka od začeća nije isti onome kao rođenog djeteta, rođeno dijete nema isti kapacitet kao odrastao čovjek ili odrastao kao starac“, rekao je dr. Poljaković, istaknuvši da „u znanosti nema proizvoljnosti. Ne može se reći da počinje ljudski život, ali da to još nije čovjek“.

Kaže se da život počinje u 21. tjednu, a djetetu srce kuca već u sedmom tjednu. Predavač je upozorio kako zagovornici abortusa „proizvoljno postavljaju granicu kad postajete čovjek. Čovjek će navodno abiti kad se dijete rodi, kad počne disati. A što čovjek ne bi počeo kad mu izrastu zubi, do puberteta, jer čovjek se ne može razmnožavati dok ne uđe u pubertet, dok ne sazrije mozak? Mozak je zadnji organ koji sazrije, do 25. godine života. Svi koji kažu ‘ovaj, onaj tjedan počinje život’, isto to čine. Čovjek se postaje začećem. Stanje se mijenja, bit ostaje ista. Čovjek je čovjek od začeća do smrti“, istaknuo je dr. Poljaković.

Za drugi argument o nakupini stanica, Poljaković je dodao da smo „svi nakupina stanica, samo s većim kapacitetom. Postoji mala i veća nakupina stanica. Ako ste mala nakupina stanica, može vas se ubiti?“ upitao je predavač. Na treću tezu da je to tijelo žene i da ona sa svojim tijelom može raditi što hoće, Poljaković je naglasio da je „dijete u ženinom tijelu, ali nije ženino tijelo. Ako kaže da je u mom tijelu i da zato mogu raditi što hoću, to je kao da kažemo da je netko u mojoj kući, pa ga mogu ubiti. Nemamo pravo ubiti drugo ljudsko biće jer je u našoj kući, ili u našoj utrobi“.

Kod silovanja kao argumenta u prilog abortusu, Poljaković je rekao da „zbog zločina jedne osobe nitko nema pravo ubiti drugu osobu. Biće začeto kroz zločin silovanja je nedužno i nitko ga nema pravo ubiti jer je netko drugi napravio zločin. Mogu razumjeti da majka kaže ‘Ne znam kako ću s djetetom, podsjećat će me na silovanje’. Može dati dijete na posvojenje, ali nema pravo ubiti nedužno biće jer je netko treći napravio zločin. Ali obično se kod majki koje ostanu s tom djecom i odgoje ih, to pretvori u veliku ljubav prema tom djetetu i pomogne izliječiti rane“, rekao je Poljaković.

Na petu primjedbu, „što ste u Hrvatskoj toliko zapeli za abortus, nitko nikoga ne tjera da pobaci“, Poljaković je rekao da je to kao da je za vrijeme Hitlera netko rekao, ‘Što imaš protiv toga da ubijaš Židove, nitko tebe ne tjera? Pusti nas koji ih hoćemo ubijati.’ Ubiti Židove bilo je legalno. Legalizacija nečega ne znači da je to moralno ispravno, samo zato što je legalizirano. Pa što je sve bilo legalizirano u povijesti? To samo znači da vas ta vlast neće goniti. To nema veze s moralnošću“, naglasio je dr. Poljaković.

Ne smatra ispravnom ni tezu da legalizacija abortusa znači manje abortusa, odnosno da će se zbog njegove zabrane žene više izlagati riziku. Na Novom Zelandu na kojem je živio, nakon legalizacije prostitucije, broj prostitutki i broj oboljelih se udvostručio. „Kad bi se abortus zabranio, bilo bi manje abortusa. Nije bez rizika ni s najmodernijom tehnologijom. Idete ubiti nekoga i htjeli bi da to bude bez rizika?“ upitao je dr. Poljaković.

„Pitanje abortusa nema veze s vjerom“, istaknuo je predavač. To je stvar prirode, zato se kaže ‘prirodni zakon’: „Vjera ne može ići protiv znanosti, jer Bog je stvorio prirodu. Prirodoslovne znanosti izučavaju prirodu koju je Bog stvorio. To se ne može kositi niti ići jedno protiv drugoga. Kad se čovjek držao prirodnog reda stvari, bilo mu je dobro. Kad nije, bilo mu je loše“. Podsjetio je kako je Elizabeta rekla kad ju je trudna Marija posjetila, da joj je zaigralo čedo u utrobi. „Bila su dva fetusa, dvoje nerođene djece u utrobama majki, Ivan i Isus. Govore o nerođenim bebama kao čovjeku“, rekao je Poljaković.

Ujedno je poručio da se „zlo u sebi ne može prihvatiti, a abortus je zlo po sebi. Ne smijemo se s time pomiriti. Moramo se boriti, žrtvovati, ako treba i umrijeti. Isus je rekao, ‘Mi smo u svijetu ali nismo od svijeta. Ne bojte se. Mene su mrzili, mrzit će i vas’. Katolik mora biti spreman na borbu i boriti se. Potrebno je i političko opismenjavanje“, zaključio je svoje predavanje dr. Ivan Poljaković.

Na tribni je gostovala i Petra Tišljarić, koordinatorica inicijative ’40 dana za život’ iz Zagreba. Korizmena kampanja u Hrvatskoj se provodi u 26 gradova, uključili su se Koprivnica i Đakovo, javljaju se i novi gradovi. Istaknula je i najveću molitvenu podršku kampanji dosad, moli se na otocima Vis, Hvar, Šolta, Brač, Cres. Od 2014. godine, kad je prvi put održana u Hrvatskoj, inicijativa zna za dosad 43 spašena života. Majke kojima su pomogle imaju hranu, duhovnu pomoć i smještaj.

„Svi trebamo braniti život. Prisutnošću ispred bolnice majkama svjedočite da nisu same. Majka u Križevcima koja sad moli ispred Doma zdravlja kaže da se svaki dan, kad baci koricu kruha, sjeti svog djeteta kojeg je pobacila prije trideset godina,  samo zato jer je mislila da neće imati hrane za njega“, rekla je Tišljarić. Ujedno je najavila da će o. Marko Glogović uskoro voditi duhovnu obnovu za supružnike koji ne mogu imati djecu.